Even een korte update vanuit de gezamenlijke diaconieën. De Voedselbank Zuidwest Drenthe was enorm blij met de luiers die wij 2 maanden geleden aan hen hebben gegeven. De paastasjes hebben een mooi geldbedrag opgebracht waar wij enorm blij en trots op zijn.

Nu staat de vakantie bijna voor de deur. We hopen dat we met z’n allen kunnen gaan genieten van een prettige vakantie. Kinderen uit kwetsbare gezinnen gaan vaak niet op vakantie. Om deze reden heeft Kerk in Actie heeft enkele jaren geleden ‘actie vakantietas’ ontwikkeld. Via de gemeente worden kinderen in kwetsbare gezinnen verrast met een tas waarin enkele leuke verrassingen zitten. Hier willen we graag aan meedoen. We richten ons op de kinderen waarvan ouders bij de Voedselbank Zuidwest Drenthe zijn aangesloten. Het gaat om ongeveer 190 kinderen.

Hoe gaat het in zijn werk? Vanuit de gezamenlijke diaconieën gaan we speelgoed, een bon of iets anders passend bij de leeftijd van het kind kopen. Via Voedselbank Zuidwest Drenthe wordt het vakantiecadeautje aan het kind gegeven. We hopen op deze manier dat de kinderen mogen genieten van de verrassing die ze krijgen.

Doet u mee?

Wilt u uw donatie overmaken aan de penningmeester van de Ontmoetingskerk (IBAN NL09 RABO 0376257946) onder vermelding van vakantietas2021?

Alvast onze hartelijke dank namens de gezamenlijke diaconieën