Zoals bij de meesten wel bekend ondersteunen we vanuit Nederland het project “Daken voor Armenië”. Dit project loopt nog steeds door. Ieder jaar gaat er een groep van 20 mensen naar Armenië om daar een 8 tot 10 huizen te voorzien van een nieuw dak. Hier komt meteen de verwijzing naar de titel. Deze dakplaten zijn van ijzer en knijpertjes zijn net zo plat als de dakplaten.

Knijpertjes
Om geld in te zamelen voor het project, ontstond het idee bij Teuni Hooijer om knijpertjes te gaan bakken en de opbrengst voor Armenië te doneren. Dit idee ontstond door het feit dat tijdens de rommelmarkt bij de Hervormde kerk de knijpertjes erg snel uitverkocht waren. Om nu iedereen toch de mogelijkheid te geven om van deze lekkernij te kunnen genieten, willen we starten met een verkoopactie. Iedereen die hier belang voor heeft, kan de knijpertjes bestellen via intekenlijsten die in de Olthof liggen of bij Teuni Hooijer of Theo Courtz.

De knijpertjes kosten 2 euro per zakje van 10 stuks. Bestelling graag doorgeven voor 26 september. Er kan afgehaald worden op dinsdag 27 september van 15.00 tot 17.00 uur in d’Olthof. Voor diegene die geen mogelijkheid hebben deze af te halen, kunnen de knijpertjes worden bezorgd.

Oud ijzer
Heeft u nog oud ijzer liggen wat weg kan, meld dit dan, zodat we dit kunnen ophalen. Naast het investeren van dit geld in daken wordt ook een gedeelte van het geld gebruikt om briketten voor de verwarming van de armste gezinnen in het dorp Hartagjugh te kopen. Het grote voordeel hiervan is dat de mensen niet de mest van de koeien hoeven te verbranden, maar deze kunnen inzetten om de landbouwgewassen te bemesten.

Voor meer info of bestellingen kunt u altijd contact met ons opnemen. Teuni Hooijer, 0528- 372145 of 06-55601843; Theo Courtz, 06-29726762.