Ontdekken en groeien in geloof

Wat kun je kinderen al op jonge leeftijd meegeven over de boodschap van God? Hoe kun je tieners stimuleren in hun geloofsontwikkeling? Hoe wil jij als jongere  geïnspireerd worden in je geloof? Het kinder- en jeugdwerk van onze gemeente helpt je er graag bij. Investeren in de geloofsgroei vinden wij belangrijk. Wat is onze aanpak?

Samen Jezus beleven, samen Jezus naleven

Om vanuit de relatie met God en met elkaar gemeente te kunnen zijn, volgen wij Jezus. Wij willen kinderen en jongeren laten ontdekken wie zij volgens Jezus Christus zijn en wat zij mogen betekenen voor de wereld om hen heen. Om zo een discipel van Jezus te zijn.

Alles over de visie en missie van de Hervormde gemeente Zuidwolde lees je op de pagina Over ons.

Zendingsprojecten

Zending is een belangrijk onderdeel van ons kind- en jeugdwerk. De taakgroep stelt jaarlijks een doel vast. Informatie hierover is te lezen in het kerkblad.

Wat bieden we voor kinderen en jongeren?

We vinden het belangrijk dat elk kind en elke jongere God mag leren kennen, Hem vertrouwen, liefhebben en gehoorzamen. Met het kinder- en jeugdwerk bieden we een aantal manieren om hier samen aan te werken:

• Gezins-, themadiensten en jeugdkerk
• Kinderoppas
• Kindernevendiensten
• Kinder- en jeugdactiviteiten
• Catechisatie

De gezins- en themadiensten zijn ter inspiratie voor de hele gemeente. Voor de data, ga naar de pagina kerkdiensten.

Jeugdpastoraat

Als kerk zijn wij er ook om kinderen en jongeren te ondersteunen in de soms zo lastige levensgebeurtenissen die ze meemaken. Bijvoorbeeld bij ziekte, rouw, scheiding, onzekerheid, pesten, somberheid. Op een veilige plek je gedachtes en gevoelens delen kan met de jongerenwerker en jeugdouderlingen. Moeilijke momenten roepen geloofsvragen op. Juist dan willen wij met  kinderen en jongeren meelopen, om met hen te spreken over wie God voor hen in deze periode kan en wil zijn.

Meer informatie of contact

Meer informatie nodig over het kinder- en jeugdwerk? Wil jij wat met ons delen of zijn er wensen? Wij spreken je graag. Stuur een mail naar kindenjeugdwerk@hervormdzuidwolde.nl.