De Hervormde Gemeente Zuidwolde heeft per 9 juli een nieuwe predikant, ds. R.R. Maathuis. Met de komst van deze 60-jarige, ervaren dominee uit Werkendam heeft de Hervormde Gemeente na 2,5 jaar weer een vaste voorganger. In een speciale kerkdienst op zondag 9 juli zal ds. R.R. Maathuis aan de Hervormde Gemeente Zuidwolde verbonden worden. Iedereen is welkom om de dienst vanaf 10.00 uur bij te wonen.

Na het vertrek van de vorige predikant, ds. A. Broekman, naar de Protestantse Gemeente Gramsbergen begin 2021, is een beroepingscommissie aan de slag gegaan met het opstellen van een profiel van de gewenste predikant. Na een lang en zorgvuldig traject werd met instemming van de gemeenteleden in januari een beroep uitgebracht op ds. R.R. Maathuis. De predikant die gedurende 18 jaar voorganger was bij de Gereformeerde Maranathakerk in Werkendam, kijkt ernaar uit om in Zuidwolde te gaan werken en wonen. Hij ontmoet en spreekt graag mensen, jong en oud, ook buiten de kerk. Maathuis vindt het belangrijk dat de kerk meer naar buiten treedt, als dorpsdominee wil hij de kerkelijke gemeente daarin voorgaan.