Vanaf zaterdag 25 september zijn er weer versoepelingen in de coronamaatregelen. Dit geldt ook voor ons in de kerk. Het advies van Steunpunt Kerkenwerk en de PKN nemen wij als kerk over. Ook volgen wij andere gemeentes.

Het gaat om de volgende richtlijnen/versoepelingen per 25 september 2021:
– de 1,5 meter komt te vervallen. Dit geldt voor de erediensten en ook voor de doordeweekse vergaderingen;
– iedereen is weer van harte welkom in de kerk, zonder opgave;
– de kinderen zijn ook weer welkom in de eredienst voordat ze naar de kindernevendienst worden begeleid.
Wél verlaten wij de kerk na de dienst via beide zijdeuren. Ook het collecteren laten wij voor hoe het nu is.
Voor de mensen die dit nog spannend vinden, of voor hen die zich anders niet veilig voelen in de kerk, of om andere redenen, wordt een gedeelte van de kerkzaal gereserveerd met 1,5 meter afstand (voor in de kerk). U dient zich hiervoor wel aan te melden bij de coördinatoren (kerkrentmeesters@hervormdzuidwolde) of via reserveren@hervormdzuidwolde.nl. U kunt zich ook melden vóór de dienst bij één van de coördinatoren.Verder vragen wij u om u te houden aan de algemene richtlijnen van het RIVM:
– bij binnenkomst handen desinfecteren;
– rekening houden met een ander, door voldoende afstand te houden;
– bij klachten thuisblijven.